„Transporter“ koji traje

Bez autora
Apr 27 2010

Kompanija „Porše SCG“ je na nedavno završenom Sajmu u Beogradu izložila „Folksvagenovu“ ikonu „transporter“, koji ove godine slavi 60. rođendan. U pitanju je blago redizajnirana peta generacija T5 privrednog vozila, nastalog na bazi „folksvagen bube“, koji je od predstavljanja 1950. godine prodat u više od osam miliona primeraka.Jedna osmina od svih prodatih „transportera“ pripada aktuelnom modelu T5, ponuđenog kupcima u Evropi, Aziji, Južnoj Americi, Africi i Australiji. Najvažnija evropska tržišta su pored domaće Nemačke svakako Velika Britanija, Turska, Francuska i Holandija. „Transporter T5“ se, kao i do sada, nudi u četiri varijante - furgon, šasija, kamionet i kombi. Dizajneri su se potrudili da zadrže „transporterov“ bezvremenski izgled, ali i da ga vizuelno približe ostalim „folksvagenovim“ modelima. To je postignuto pomoću novih prednjih svetala, maske hladnjaka sa velikim „folksvagenovim“ znakom i poklopcem motora. Zadržane su jasne, horizontalne linije, koje „transporteru“ daju dinamičan izgled.

„Transporter“ koji trajeKompanija „Porše SCG“ je na nedavno završenom Sajmu u Beogradu izložila „Folksvagenovu“ ikonu „transporter“, koji ove godine slavi 60. rođendan.

U pitanju je blago redizajnirana peta generacija T5 privrednog vozila, nastalog na bazi „folksvagen bube“, koji je od predstavljanja 1950. godine prodat u više od osam miliona primeraka.

Jedna osmina od svih prodatih „transportera“ pripada aktuelnom modelu T5, ponuđenog kupcima u Evropi, Aziji, Južnoj Americi, Africi i Australiji. Najvažnija evropska tržišta su pored domaće Nemačke svakako Velika Britanija, Turska, Francuska i Holandija. „Transporter T5“ se, kao i do sada, nudi u četiri varijante - furgon, šasija, kamionet i kombi.

Dizajneri su se potrudili da zadrže „transporterov“ bezvremenski izgled, ali i da ga vizuelno približe ostalim „folksvagenovim“ modelima. To je postignuto pomoću novih prednjih svetala, maske hladnjaka sa velikim „folksvagenovim“ znakom i poklopcem motora. Zadržane su jasne, horizontalne linije, koje „transporteru“ daju dinamičan izgled. Ono što će sigurno primetiti vlasnici „transportera“ je kvalitetnija unutrašnjost. Nova je i instrument tabla sa belim pozadinskim svetlom, koja je usklađena sa ostalim „folksvagenovim“ modelima. Pred vozačem se sada nalazi i trokraki volan, kao i poslednja generacija radio navigacionih sistema. Sedišta su komfornija i prilagođena su dužim putovanjima.

Devet putnika

U novi „transporter“ kombi može da se smesti devet putnika (osnovna konfirguracija 8+1). Unutrašnjost je maksimalno varijabilna i lako se prilagođava svim potrebama. Sedišta mogu da se pomeraju i vade, u zavisnosti da li prevozite više putnika ili prtljaga. Teretna verzija „transportera“ dolazi sa dvodelnim zadnjim vratima u kombinaciji sa velikim bočnim (kliznim) vratima. Takođe, kupac može da se odluči i za druga bočna vrata. Maksimalna zapremina utovarnog prostora ja 9,3 kubnih metara. Kamionet se isporučuje u varijantama sa jednodelnom ili dvodelnom kabinom (četvoro vrata i mesto za šest putnika). Ako želite da što je više moguće pojednostavite utovar, onda je vaš izbor niskopodni kamionet sa izuzetno niskom utovarnom površinom. Nosivost kamioneta je do 1.264 kilograma. Novi „transporter“ se pored četiri verzije, nudi i sa 2 međuosovinska rastojanja (kraće 300 cm i duže 340 cm), tri visine krova i pet oblika tovarnog prostora kod furgona i kombija i tri oblika tovarnih površina kod kamioneta.

ESP kao standard

Bezbednosne funkcije su dodatno usavršene time što je najnovija generacija ESP ugrađena kao standardna oprema, uključujući i stabilizaciju uređaja za vuču i asistenciju pri kretanju na uzbrdici. Potpuno novi „servotronik“ sistem pruža znatno poboljšanu preciznost pri upravljanju, a kao opcija se nudi i sistem bočne asistencije koji vozača upozorava na vozila koja se nalaze u mrtvom uglu. Predstavnici „Poršea SCG“ kažu i da su smanjeni troškovi održavanja, što je od velike važnosti vlasnicima preduzeća sa nekoliko „transportera“. Na primer, interval promene kaiša je povećan sa 125.000 km na 210.000 km.

Savremeni dizel agregati

Prvi put „transporter“ može da se pohvali i TDI dizel agregatima sa „komon rejl“ tehnologijom, koji kombinuju visok obrtni momenat i nisku prosečnu potrošnju. Poprečno ugrađen dvolitartski TDI je dostupan sa 84, 102, 140 i 180 konja i troši za 20 odsto manje goriva od motora koje menja. Naravno, svi agregati zadovoljavaju i Euro 5 norme, a odlikuju se i poboljšanom akustikom. Ako se uzme prosek u celoj gami motora, amisija CO2 je smanjena za 10 odsto. Manja potrošnja je još očiglednija ako je „transporter T5“ opremljen savremenim DSG menjačem (opcija, standard su šestostepni ručni menjači) koji se sada prvi put upotrebljava kod „Folksvagenovih“ privrednih vozila. Uporedivši sa prethodnim modelom sa 174 KS sa automatskim menjačem sa šest brzina, potrošnja novog motora od 180 KS je opala na 7,8 l/100km, što je manje za 1,9 l/100km ili 52 g/km CO2. Početna cena „transportera“ u Srbiji je oko 23.000 evra sa svim troškovima.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik